Home » Actualiteiten

AL 18 JAAR SPORTIEF WANDELEN-NORDIC WALKING

Deze maand bestaat onze club 18 jaar en daar willen we op donderdag 14 oktober wat aandacht aanbesteden.
Het is geen mijlpaal maar na corona lijkt het ons gezellig om wat extra’s te doen.
Het programma ziet er als volgt uit:

VROEGE VOGEL WANDELING

Voor de vroege vogels onder ons start Gerda die dag om 8.00 uur bij de Ozo met een lange wandeling van ongeveer 10 km.
Rond 10.00 uur ben je weer terug bij de Ozo voor de koffie.

Wij willen graag weten of er voldoende belangstelling hiervoor is daarom vroege vogel meld je aan via mail of aanstaande donderdag bij Riet.

 

LATERE VOGEL WANDELING                                                                        
 Voor de latere vogels starten we om 9.00 uur zoals we al 18 jaar doen.

Anton loopt met groep 1 en Riet met groep 2.

KOFFIE -  Wij zorgen voor iets lekkers bij de koffie.

Hierbij nodigen wij de mensen uit die in de coronatijd zijn gestopt en waarvan wij geen afscheid hebben kunnen nemen.

Zoals ook al vele jaren gebruikelijk heeft Rigtje weer bramenjam gemaakt en zal dit op die dag aanbieden. Opbrengst is voor het goede doel.

Vera van Oosterhout komt haar zelfgemaakte leren tassen laten zien. Ze zijn ook te koop.

Als er meer mensen zijn die hun creatieve spullen willen laten zien laat het mij weten.

 

BERICHT VAN DE OZO 

De koffie/thee kost € 1,60.
Cappuccino kan bij de bar worden besteld.

Er kan gepind worden. Dat hebben ze veel liever.

___________________

Voor Sporten bent u nooit te oud! 


Fit en gezond blijven dat wil iedereen. Het liefst tot op hoge leeftijd. Een goede gezondheid kun je niet afdwingen maar wel bevorderen.
Een actieve leefstijl, waar beweging een grote rol in speelt, is een goede manier om uw gezondheid te stimuleren en te bewaken.
Doet u niet of niet meer aan sport en zou u eigenlijk wel (weer) willen gaan bewegen?  


Vijftig Plus Actief
De gemeente Wijchen,
MEERvoorMekaar Wijchen,   
Sportief Wandelen & Nordic Walking,
OUD-FIT Senioren Sportvereniging.
F
ietsgroep-Wijchen.nl
Jeu de Boules - Petanque Le Chateau.  
stimuleren mensen vanaf 50+ om te gaan bewegen


Of u voldoende beweegt, kunt u bepalen aan de hand van de Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB)en de fitheidsnorm. 
De NNGB betekent dat u minimaal vijf dagen per week minimaal een half uur matig intensief beweegt.
U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan fietsen, wandelen, huishoudelijke klusjes, tuinieren.
U voldoet aan de fitheidsnorm als u drie keer per week gedurende 20 minuten intensieve lichamelijk activiteit verricht.

_______________________________

 

Ambassadeur Positieve Gezondheid 

De landelijke KBO deed een oproep voor Ambassadeur Positieve Gezondheid in samenwerking met het IPH
(Institute Positif Health) . Omdat ik ook in het bestuur zit van Stichting Wijchen Gezond leek het mij een uitdaging om mijzelf daarvoor op te geven. Na een driedaagse cursus heb ik samen met 15 anderen over heel Nederland het certificaat in ontvangst mogen nemen. De bedoeling is om het gedachtegoed van Machteld Huber uit te dragen onder de senioren.
Je gaat er nog van horen hoe ik dit samen met anderen ga doen.
Kijk alvast op de site:    https://www.iph.nl   
en vul het spinnenweb in.

Riet van Brandenburg

Slogan van Machteld Huber:

Gezondheid is breder dan de afwezigheid van ziekte en klachten.
Elementen als veerkracht, zingeving en zelfmanagement staan steeds meer centraal.

 

_____________________

Informatie over sporten 
www.Oud-Fit.nl

Aanmelden kan via de email : OudFitWijchen@Gmail.com  
of telefonisch bij het secretariaat 06 51058694 

Oud Fit Flyer 2020
PDF – 4,2 MB 269 downloads

.

_______________________________

'Hoe overleef ik dag in dag uit thuiszitten?'

De vriendinnen Jeske Troost en Tess Janssen waren al thuisblijvers voordat we dit jaar allemaal getroffen werden
door de gevolgen van het COVID-19 virus. Om verschillende gezondheidsredenen zaten ze beiden lange tijd thuis.
Jeske: “Vanaf maart kregen we steeds vaker de vraag: hoe houden jullie dat vol?
Al doende leer je, maar wij hadden toch graag zelf wat handvatten gewild toen we thuis kwamen te zitten.
Ze besluiten hun ervaringen te delen. Het resultaat is de survivalgids.

Hieronder 3 Websitelinks met informatie en een Inkijkexemplaar om te downloaden.

.

Inkijkexemplaar Hoe Overleef Ik Dag In Dag Uit Thuiszitten
PDF – 3,3 MB 35 downloads

.

.----------------------------------------------

 

Fietsgroepen

Wandelgroepen

Bewegen op Muziek

Nordic Walking

Jeu de Boules



Aquarobics in het bad  of zwemmen



Dynamic Tennis



Gym, Sport & Spel

 Cardio Fitness

 

.

Maak een Gratis Website met JouwWeb