Home » Nieuws » Informatief


Voor Sporten bent u nooit te oud! 


Fit en gezond blijven dat wil iedereen. Het liefst tot op hoge leeftijd. Een goede gezondheid kun je niet afdwingen maar wel bevorderen.
Een actieve leefstijl, waar beweging een grote rol in speelt, is een goede manier om uw gezondheid te stimuleren en te bewaken.
Doet u niet of niet meer aan sport en zou u eigenlijk wel (weer) willen gaan bewegen?  


Vijftig Plus Actief
De gemeente Wijchen, MEERvoorMekaar Wijchen,   
Sportief Wandelen & Nordic Walking,
OUD-FIT Senioren Sportvereniging. Fietsgroep-Wijchen.nl  
stimuleren mensen vanaf 50+ om te gaan bewegen


Het accent ligt vooral op de prettige kant van bewegen en sporten, niet op presteren. Er zijn veel mogelijkheden om in groepsverband op een leuke manier lichamelijk bezig te zijn. Met verschillende aangeboden sportprogramma's willen we u daar graag bekend mee maken. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan badminton, dynamic tennis, balsporten en gymnastiek. Naast het wekelijks uurtje sporten in de gymzaal worden er ook gastlessen aangeboden.
Op deze manier kunnen de deelnemers kennismaken met verschillende sporten en wellicht doorstromen naar een vereniging om ook in de toekomst te blijven bewegen.


Of u voldoende beweegt, kunt u bepalen aan de hand van de Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB)en de fitheidsnorm. De NNGB betekent dat u minimaal vijf dagen per week minimaal een half uur matig intensief beweegt. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan fietsen, wandelen, huishoudelijke klusjes, tuinieren. U voldoet aan de fitheidsnorm als u drie keer per week gedurende 20 minuten intensieve lichamelijk activiteit verricht.

 



Informatie over sporten -
www.Oud-Fit.nl

Aanmelden kan via de email : OudFitWijchen@Gmail.com
of telefonisch bij het secretariaat 06 51058694 
De brochure 2019 - 2020 kunt u hieronder downloaden

Oud-Fit Brochure 2018 - 2019..
PDF – 2.1 MB 42 downloads

________________________

 

__________________________

Alicia Buel organiseert cursussen
Mindful run en Mindful Power Walk
in Wijchen en Grave

Zie de website: https://www.mindfulrun.nl/wijchen
Ook daar vindt je een aanmeldingsformulier


Mindful Run® Nederland gebruikt in al haar activiteiten de combinatie van mindfulness, ademhalingstechnieken
hardlopen / wandelen met als resultaat MINDER STRESS en MEER ENERGIE.

Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Run laat je kennis maken met de verschillende facetten van het hardlopen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het hardlopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het 'hier en nu' te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel hardlopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Run gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het hardlopen.

Hardlopen / Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Run leert je hoe je volop van het hardlopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het 'hier en nu'.

_________________________

 

 

Fietsgroepen

Wandelgroepen

Bewegen op Muziek

Nordic Walking

Jeu de Boules



Aquarobics in het bad  of zwemmen



Dynamic Tennis



Gym, Sport & Spel

 Cardio Fitness